Proiecte realizate


Numele clubului/ Şcoală/Localitate
IMPACT Economic
Colegiul Economic Administrativ Iaşi
Titlul proiectului
Recomandăm titluri creative şi scurte
Bătrâneţe, haine grele
Perioada de  implementare desemnată
27 martie - 25 aprilie 2011
Reprezentant membru IMPACT- persoană de contact  1 (nume,
e-mail, telefon)
Geanina-Aurora Leuştean
Telefon: 0746 – 838323
Reprezentant lider adult – persoană de contact  2 ( nume, e-mail, telefon)
Maria Budeanu
Telefon: 0735 – 175784









Formular proiect de serviciu în folosul comunităţii
2011

Aplicaţie iniţială[1]

Rezumatul  proiectului
Descrieţi pe scurt titlul proiectului, scopul proiectului, rezultatele cantitative şi pe scurt principalele activităţi pe care doriţi să le implementaţi. Maxim 15 rânduri.
Principalele activităţi ale proiectului sunt: organizarea unei campanii de strângere de fonduri la Colegiul Economic Administrativ Iaşi, în vederea constituirii a 25 de pachete consistente de alimente şi kituri igienice destinate bătrânilor; contactarea conducerii Centrului, în vederea stabilirii rolului fiecărei părţi - Club IMPACT Economic, respectiv Centrul de asistenţă socio-medicală şi îngrijire la domiciliu - în implementarea proiectului; stabilirea unui grafic pentru deplasarea membrilor clubului cu echipa Centrului (medic, psiholog, asistent social, îngrijitor) la domiciliul vârstnicilor; activităţi de socializare în timpul desfăşurării vizitelor la cei 25 de bătrâni.

Justificarea proiectului
Descrieţi nevoile sau problemele cărora se adresează acest proiect, care sunt cauzele care generează apariţia acestei probleme/nevoi şi ce efecte s-ar produce dacă nu ar aborda clubul această problemă/nevoie. Descrieţi care ar fi efectele proiectului vostru în urma implementării. Maxim 15 rânduri.
Motivul pentru care dorim să implementăm acest proiect este sprijinirea a 25 de bătrâni luaţi în evidenţa Centrului de asistenţă socio-medicală şi îngrijire la domiciliu, aflat temporar în incapacitate financiară şi, implicit, în oferirea de suport pentru aceştia. Cu siguranţă, bătrânilor le-ar fi mai uşor dacă ar primi acest sprijin (alimente şi kituri igienice) din partea noastră. De asemenea, ajutorul venit din partea IMPACT Economic ar constitui un „balon de oxigen” pentru cei de la Centru, care ar trece mai uşor peste această perioada de criză, concentrându-se pe atragerea de fonduri şi scrierea de proiecte. Practic, fără suportul nostru de moment, cheltuielile pentru nevoile bătrânilor ar fi mult mai mari şi imposibil de suportat de către Centru.

Categorii de beneficiari
Cui se adresează proiectul vostru? Vă rugăm să descrieţi beneficiarii în cifre ai proiectului vostru - câţi copii, bătrâni sau alte categorii care au beneficiat de pe urma implementării proiectului. Vă rugăm să descrieţi anumite caracteristici ale grupului ţintă dacă este cazul. Exemplu: 15 copii din centre de plasament, cu vârsta între 7 şi 11 ani. Maxim 10 rânduri.
Beneficiari direcţi:
25 de bătrâni care nu se pot întreţine, sunt singuri, fără familie, bolnavi, imobilizaţi total sau parţial, luaţi în evidenţa Centrului de asistenţă socio-medicală şi îngrijire la domiciliu din cadrul Fundaţiei Solidaritate şi Speranţă Iaşi.
Beneficiari indirecţi:
-          lucrătorii Centrului de asistenţă socio-medicală şi îngrijire la domiciliu - Fundaţia Solidaritate şi Speranţă Iaşi;
-          Primăria Iaşi;
-          comunitatea locală.                                                                     

Scopul şi obiectivele proiectului
Scopul îl reprezintă rezolvarea problemei sau nevoii şi se scrie sub forma unei singure propoziţii scurte. Obiectivele sunt paşii prin care atingem scopul. Obiectivele trebuie să fie specifice, măsurabile, abordabile de către club, de atins şi încadrate într-o perioadă de timp. Sunt recomandate maxim 3 obiective de atins. Maxim 12 rânduri.
Scopul:
Îmbunătăţirea calităţii vieţii a 25 de bătrâni bolnavi, imobilizaţi la pat, singuri, fără familie, aflaţi în evidenţa Centrului de asistenţă socio-medicală şi îngrijire la domiciliu din cadrul Fundaţiei Solidaritate şi Speranţă Iaşi.
Obiective:
O1 – organizarea, timp de 10 zile, a unei campanii de sensibilizare a elevilor, părinţilor şi profesorilor de la Colegiul Economic Administrativ, în vederea sprijinirii a 25 de bătrâni de la Centru;
O2 – planificarea, timp de patru zile, a activităţilor pentru 10 echipe de lucru mixte (membri IMPACT – lucrători Centru) în vederea ajutorării bătrânilor;
O3 – desfăşurarea, timp de cinci zile, a vizitelor/activităţilor de socializare cu cei 25 de bătrâni.

Activităţile desfăşurate
Activităţile reprezintă paşii pe care îi veţi parcurge pentru a realiza obiectivele menţionate mai sus. Descrieţi şi modul de implicare a membrilor clubului în fiecare activitate – descrieţi activitătile pe scurt astfel: A1, A2, A3, A4, etc. Planificaţi cel puţin o activitate în cadrul proiectului care să se desfăşoare în zilele de 15-17 Aprilie 2011 când are loc Global Youth Service Day la nivel mondial. Vă rugăm să specificaţi ce activitate va putea fi implementată atunci. Maxim 30 de rânduri.
O1 – A1: Contactarea reprezentanţilor Centrului de asistenţă socio-medicală şi îngrijire la domiciliu din cadrul Fundaţiei Solidaritate şi Speranţă Iaşi, în vederea informării despre situaţia bătrânilor şi incheierea unui acord de parteneriat cu Centrul;
         A2: Lansarea campaniei de sprijinire a bătrânilor cu alimente şi kituri igienice printr-un material (Power Point, afiş, anunţ la staţia radio a şcolii) realizat şi prezentat de membrii IMPACT în cadrul Consiliului Reprezentativ al Elevilor şi Părinţilor, dar şi - timp de 10 zile - la nivelul întregii şcoli;
         A3: Colectarea donaţiilor: alimente, bani, kituri igienice.
O2 – A1: Întâlnire de lucru a membrilor IMPACT cu lucrătorii Centrului pentru realizarea unui grafic al activităţilor comune;
         A2: Distribuirea rolului fiecărui membru din cele 10 echipe mixte (membrii IMPACT - medic, psiholog, asistent social, îngrijitor Centru) pentru a interveni în sprijinirea bătrânilor.
O3 – A1: Centralizarea donaţiilor şi cumpărarea de alimente şi kituri igienice pentru a constitui 25 de pachete pentru bătrâni;
          A2: Deplasarea echipelor mixte la domiciliul bătrânilor, ajutorarea şi socializarea cu ei.

Parteneri, sponsori & donatori
Menţionaţi dacă v-aţi propus parteneri pentru proiect şi care este rolul/contribuţia lor în proiect. Partenerul poate fi reprezentat de şcoli, instituţii publice, organizaţii, grupuri informale care au un rol activ în proiect, se implică într-o activitate anume, au o contribuţie substanţială în proiect. Sponsorii sau donatorii sunt persoane fizice sau private care contribuie cu o sumă de bani în proiect sau cu produse, dar care nu se implică direct în activităţile proiectului. Adăugaţi şi contribuţiile în natură (jucării, cărţi, mâncare, cadouri, consumabile - altele decât cele finanţate prin Fundaţia Noi Orizonturi!). Maxim 10 rânduri.
Parteneri: Centrul de asistenţă socio-medicală şi îngrijire la domiciliu din cadrul Fundaţiei Solidaritate şi Speranţă - vor furniza lista beneficiarilor şi informaţii despre aceştia; vor lucra în echipe mixte cu membrii Clubului IMPACT Economic în implementarea proiectului.
Sponsori/Donatori: Colegiul Economic Administrativ Iaşi (elevii, părinţii şi profesorii care vor dona bani sau alimente).

Promovare şi vizibilitate proiect
Vă rugăm să descrieţi modul în care doriţi să promovaţi şi să faceţi vizibile rezultatele proiectul în comunitate. Maxim 10 de rânduri.
Proiectul va fi promovat la nivelul şcolii (site, staţie radio, avizier), al Centrului de bătrâni, precum şi în comunitate prin presa locală.

Buget şi sustenabilitate financiară
Descrieţi pe scurt pentru ce categorii de costuri veţi folosi bugetul. Vă rugam să adăugaţi ce resurse financiare vă propuneţi să obţineţi sau aţi obţinut din alte surse decât cele din partea Fundaţiei Noi Orizonturi pentru implementarea proiectului propus ( în lei) - strângere de fonduri, donaţii, etc. Maxim 5 rânduri.
500 de lei de la Fundaţia Noi Orizonturi pentru:
- transport/combustibil: 100 de lei (deplasări la Centru, efectuarea cumpărăturilor şi deplasările la cei 25 de bătrâni);
- consumabile/tiparire: 30 de lei (afişe, felicitări lucrate de copii, listări color pentru pozele cu bătrânii, pentru promovarea proiectului);
- alimente (ulei, zahăr, orez, mălai etc), kituri igienice (prosop, săpun, periuţă, pastă de dinţi) pentru 25 de pachete: 370 de lei.

400 lei din donaţii pentru completarea celor 25 de pachete (cei 370 lei înseamnă 18,5 lei de bătrân, adică foarte puţin) constând în bani, alimente sau igienice.


NOTĂ: Acest formular are o funcţie dublă. Este atât formularul de aplicaţie, cât şi de raportare. Se doreşte ca acesta să fie completat pe cât posibil de membrii clubului IMPACT. Vă rugăm să completaţi formularul de proiect până în acest punct pentru competiţia de proiecte, iar dacă proiectul este finanţat, la finalizarea acestuia să îl revizuiţi cu informaţiile noi, în partea de evaluare de mai jos. Vă mulţumim şi mult succes cu proiectul clubului vostru! J J J


Evaluarea proiectului în folosul comunităţii[2]

Reflectare media/Promovare şi vizibilitate proiect
Dacă au fost apariţii în presă (inclusiv online) vă rugăm să treceţi numărul de apariţii şi să menţionaţi unde au apărut acestea (numele publicaţiei-radioului-televiziunii, data, ora şi emisiunea dacă este cazul.). Ataşaţi un exemplar din ziar/un link spre pagina web, un print-screen al articolului etc., unde au aparut informații despre proiectul vostru. De asemenea, menţionaţi dacă aţi creat un site sau un blog pentru proiectul sau clubul vostru unde aţi scris despre activităţile derulate şi scrieţi adresa site-ului sau blogului.
Pentru promovare, dacă aţi realizat pliante, fluturași, postere  – printate sau făcute de tinerii IMPACT vă rugăm menţionaţi ce materiale aţi  folosit şi cam la câţi oameni estimaţi că a ajuns informaţia despre proiect. Maxim 15 rânduri.
Promovare la nivelul celor două institutii partenere


Poveste de succes  în cadrul proiectului
Mentionaţi dacă s-a întâmplat ceva deosebit pe parcursul proiectului - vezi ghidul de redactare a unei poveşti de succes - cereţi-l coordonatorului local. Exemplu: cineva a învăţat ceva deosebit şi a aplicat şi în alt context,  un succes neaşteptat,  un moment deosebit, un rezultat remarcabil, etc.
-

Provocări ale proiectului
Descrieţi ce anume a ameninţat buna desfăşurare a proiectului şi ce soluţii aţi găsit. Ce ar fi putut să fie realizat mai bine în proiectul vostru? Descrieţi punctele tari ale proiectului. Maxim 20 de rânduri.
Vremea rea (a plouat torential in acea zi), dar nu a fost un obstacol de netrecut. Ba dimpotrivă J. Pe de altă parte, era vineri, ultima zi de scoală înainte de vacantă, iar copii nu prea mai erau pe la scoala. In sfârsit, am fi vrut sa participăm mai multi la actiune, dar am avut la dispozitie doar două masini mici (Matiz) de la Centru. 

Mărturii
Citate care descriu impresiile unui membru IMPACT despre proiect sau ale unui  beneficiar sau partener implicat în proiect. Un moment de impact, o reflecţie personală, o descoperire, o lecţie învăţată, etc. Menţionaţi numele şi prenumele persoanei, funcţia şi instituţia/compania/organizaţia unde activează şi ce rol a avut în proiect.
Am fost foarte impresionată de suferintele oamenilor pe care i-am vizitat. Mă refer atât la suferintele fizice, cât si la singurătatea lor. Mi-am dat seama că ei au mare nevoie de cineva cu care să stea de vorbă si că acest lucru înseamnă mult pentru ei. Pe de altă parte, am constientizat că ceea ce am făcut noi este doar o mică parte din ceea ce au ei nevoie. Mă bucur că am participat la proiect, iar această experientă mă motivează să mă implic, în viitor, si în alte actiuni asemănătoare.
                              Diana Puscasu, clasa a XI-a F, Colegiul Economic Administrativ Iasi



Vă rugăm să păstraţi pe un CD cele mai bune fotografii pe care să le înmânaţi coordonatorului local după finalizarea proiectului.

Fotografiile cele mai reuşite de la proiect vă recomandăm să le postaţi şi pe reţeaua NING a Cluburilor IMPACT: http://impact-clubs.ning.com unde vă puteţi înscrie ca membri sau lideri IMPACT. Vă aşteptăm pe NING!



Vă mulţumim!

Echipa Fundaţiei Noi Orizonturi



[1] Această secţiune se completează de către membrii IMPACT sub îndrumarea liderilor şi se trimite la adresa de  e-mail a coordonatorului local/regional, până la data limită stabilită împreună cu acesta.
[2] Se completează după finalizarea proiectului în folosul comunităţii şi a discuţiei pe marginea activităților desfăşurate.