Dragi IMPACTII
Suntem cu miile in Romania si tocmai am inceput
sustineti proiectul propus de noi!
„Vreau să fiu un copil fericit... vreau sǎ trǎiesc si eu o poveste moderna a secolului XXI, sǎ fiu purtat in lumea fascinanta a internetului, a spatiului „cosmic” electronic... vreau să pot să visez mereu la lucruri ce nu e obligatoriu să se întâmple...vreau sa am si eu ....un calculator”. Acestea sunt gandurile unor copii care nu isi permit sa aiba acasa un calculator. Da, un calculator, nu pentru a petrece timpul cu jocuri sau sa vorbeasca pe messenger ci.... pentru a se informa si pentru a-l utiliza in procesul de invatamant.
Tudor Chirila si Corneliu Porumboiu sunt alaturi de voi!
Fundatia Noi Orizonturi va sustine! Iata dovada mai jos!
Porniti motoarele IMPACTI! Convingeti cel putin 10 prieteni si membrii ai familiei sa trimita un SMS cu textul IMPACT la 8822. Astfel ne crestem sansele sa punem ROMANIA pe ROTI!
Succes in activitatile voastre din cadrul saptamanii IMPACT!
"Cu sprijinul lui Corneliu Porumboiu şi Tudor Chirilă, campania promovează cea mai mare mişcare de tineret din ţară – Cluburile de Iniţiativă Comunitară pentru Tineri IMPACT, deschise în peste 140 de şcoli. ROMÂNIA de IMPACT aduce în atenţia publicului implicarea tinerilor în comunitate ca soluţie de combatere a apatiei civice şi dezvoltare durabilă a societăţii.
Dacă nu sunteţi indiferenţi faţă de tineri, educaţie şi comunitate puteţi investi alături de Fundaţia Noi Orizonturi în tinerii de IMPACT. Puteţi susţine continuarea Programului IMPACT în 2012 şi educaţia tinerilor din România donând 2 Euro prin sms la 8822. Număr valabil în reţelele Orange şi Vodafone. Nu se percepe TVA.
Numere de relaţii cu clienţii, tarif normal: 0757 582 124 (Orange) şi 0721 578 163 (Vodafone). Program de funcţionare de luni până vineri între orele 09:00 şi 18:00."
------------
Pentru a răspunde la acest mesaj, fă clic aici : http://impact-clubs.ning.com/profiles/message/listInbox?xg_source=msg_mes_private
Pentru a verifica emailurile primite pe IMPACT, mergi la :
http://impact-clubs.ning.com/?xgo=BpVYrR4v4ih6Zh-PJ8n3iQ5o8GGrrUbG710zTy3Um/eCEOWt7bm8Gg&xg_source=msg_mes_private
Maria BUDEANU
Coordonator local IMPACT
0735 - 175784
Proiect de serviciu în folosul comunităţii
Rezumatul proiectului Descrieţi pe scurt titlul proiectului, scopul proiectului, rezultate cantitative şi pe scurt principalele activităţi pe care doriţi să le implementaţi. Maxim. 15 rânduri. |
„Vreau să fiu un copil fericit... vreau sǎ trǎiesc si eu o poveste moderna a secolului XXI, sǎ fiu purtat in lumea fascinanta a internetului, a spatiului „cosmic” electronic... vreau să pot să visez mereu la lucruri ce nu e obligatoriu să se întâmple...vreau sa am si eu ....un calculator”. Acestea sunt gandurile unor copii care nu isi permit sa aiba acasa un calculator. Da, un calculator, nu pentru a petrece timpul cu jocuri sau sa vorbeasca pe messenger ci.... pentru a se informa si pentru a-l utiliza in procesul de invatamant. Scopul proiectului „Vreau sa fiu un copil fericit” este de a oferi elevilor cu probleme financiare acces la un laptop urmarind ca acestia sa invete sa utilizeze computer-ul, sa il utilizeze in procesul invatarii si sa se informeze periodic. Proiectul are avantajul de a facilita trecerea de la acumularea pasivă de informaţii la învăţarea prin descoperire, elevii vizati dezvoltându-şi în acest mod real abilităţile cognitive pe care le vor folosi şi adapta în diverse alte situaţii. Un numar de 10 copii care provin din familii cu probleme financiare grave (orfani, parinti someri, familii monoparentale etc.) care nu isi permit sa achizitioneze un calculator in perioada derularii proiectului (si nu numai) vor parcurge urmatoarele activitati: cursuri de initiere in utilizarea a calculatorului; utilizarea laptopului in procesul invatarii; oganizarea si derularea unor activitati periodice de informare cu tematica fixata din problematica actuala a adolescentilor si a societatii folosind laptopul. |
Justificarea proiectului Descrieţi cărei nevoi sau probleme se adresează acest proiect, care sunt cauzele care generează apariţia acestei probleme/nevoi şi ce efecte s-ar produce dacă nu ar aborda clubul această problemă/nevoie. Descrieţi care ar fi efectele proiectului vostru în urma implementării. Maxim 20 de rânduri. |
Pentru elevi, situatia din familie este un factor extrem de important in procesul invatarii. Conditiile ţinand de starea economica precara a familiei (parinti cu salarii insuficiente, parinti care nu au continuitate in activitatea profesionala sau nu se pot incadra intr-un loc de munca) asociate unor factori tinand de o moralitate scazuta, conduc, de cele mai multe ori, la insucces sau chiar la abandon scolar. Pentru noile generatii de elevi si studenti, deja obisnuiti cu avalansa de informatii multimedia, conceptul de asistare a procesului de invatamant prin prezenta calculatorului este o cerinta intrinseca. Invatarea care pune accent pe participarea elevilor la actul didactic reprezinta un tip de instruire care ii da elevului un rol activ in procesul de invatare. Elevii, participanti activi, isi imprima ritmul propriu si propriile strategii. Modalitatea de invatare este individualizata nu standardizata. Invatarea care il situeaza pe elev in rol central, asociaza invatarea focalizata pe particularitatile fiecarui individ (ereditate, experienta, perspective, pregatire, talente, capacitati si nevoi) cu focalizarea pe predare, impartasire a cunostintelor respective (cea mai buna informatie ce se furnizeaza, stimularea motivatiei, invatarii si acumularii de cunostinte de catre toti elevii). Proiectul „Vreau să fiu un copil fericit...” se adreseaza elevilor care provin din familii cu serioase probleme financiare care nu isi permit sa achizitioneze un calculator, ii incurajeaza sa invete sa-l utilizeze, sa il utilizeze in procesul invatarii si sa se informeze periodic. Utilizarea calculatorului, în educaţia elevilor vizati, are marele avantaj de a facilita trecerea de la acumularea pasivă de informaţii la învăţarea prin descoperire, ei învaţă să înveţe, dezvoltându-şi în acest mod abilităţile şi strategiile cognitive pe care le vor folosi şi adapta în diverse alte situaţii. Acest fapt aduce o mare flexibilitate în învăţare şi duce la stimularea elevilor de a se implica în procesul educaţional şi de a deveni parteneri ai profesorului in procesul predarii. |
Categorii de beneficiari Cui se adresează proiectul vostru? Vă rugăm să descrieţi beneficiarii în CIFRE ai proiectului vostru - câţi copii, bătrâni sau alte categorii care au beneficiat de pe urma implementării proiectului. Vă rugăm să descrieţi anumite caracteristici ale grupului ţintă dacă este cazul. Exemplu: 15 copii din centre de plasament, cu vârsta între 7 şi 11 ani. Maxim 10 rânduri. |
Proiectul se adreseaza celor 10 copii care provin din familii cu serioase probleme financiare care nu isi permit sa achizitioneze un calculator, elevi beneficiari din Colegiul Economic Administrativ Iasi, propusi conform unor criterii de selectie de catre Asociatia Parintilor si Cadrelor didactice. |
Scopul şi obiectivele proiectului Scopul îl reprezintă rezolvarea problemei sau nevoii şi se scrie sub forma unei singure propoziţii scurte. Obiectivele sunt paşii prin care atingem scopul. Obiectivele trebuie să fie specifice, măsurabile, abordabile de către club, de atins şi încadrate într-o perioadă de timp. Sunt recomandate maxim 3 obiective de atins. Maxim 15 rânduri. |
Scopul proiectului: · dobandirea unui laptop in vederea utilizarii acestuia în procesul educaţional a elevilor cu probleme financiare. Obiectivele proiectului - la sfarsitul proiectului elevii vizati vor putea : · sa utilizeze laptop-ul, conform unei programari, in procesul invatarii; · sa se informeze periodic, prin diferite prezentari mutimedia realizate de catre elevii voluntari de la Clubul IMPACT. |
Activităţile desfăşurate Activităţile reprezintă paşii pe care îi veţi parcurge pentru a realiza obiectivele menţionate mai sus – descrieţi activităţile astfel: A1, A2, A3, A4, etc. Explicați pe larg activitățile care sunt mai complexe. |
A1.Cursuri de initiere in utilizarea a calculatorului A1.1. Cursuri de initiere: Responsabili: prof.Cucu Luminita Dumitra, prof. Padurariu Emanuela Tatiana · Cursurile vor fi realizate de prof. informatica voluntar Emanuela Tatiana Padurariu si se vor derula in perioada martie –aprilie –mai 2012, odata pe luna 4 ore/sesiune. · Elevii voluntari ai clubului IMPACT vor coordona fiecare cate un elev vizat ajutandu-l sa realizeze lucrarile trasate in sesiunile de lucru. A1.2. Concurs „Sunt fericit... am invatat !” Responsabili: prof.Cucu Luminita Dumitra, prof. Padurariu Emanuela Tatiana · Finalitatea cursului se va materializa cu concursul „Sunt fericit... am invatat !” in urma caruia va obtine o diploma care sa justifice competentele dobandite. · Pe baza acestei diplome elevii cursanti vor putea avea acces periodic sau la cerere pentru a utiliza laptop-ul si video proiectorul. · Membrii comisie: - prof. Padurariu Emanuela Tatiana-lider voluntar IMPACT - 1 persoana - Reprezentant Colegiului Economic Administrativ Iasi, - 1 persoana - Reprezentant Asociatia Parintilor si Cadrelor didactice, - 1 persoana - Reprezentant elevi volunatri Club IMPACT; - 1 persoana - Reprezentati Consiliul Elevilor Colegiul Economic Administrativ; - 1 persoana -Reprezentant Sponsori. A2.Achizitionarea unui laptop; Respnsabili: - prof.Cucu Luminita Dumitra - prof. Padurariu Emanuela Tatiana - Iuria Oana presedintele elevilor Clubului IMPACT, - Cotovanu Mihai vicepresedintele elevilor Clubului IMPACT, A3.Achizitionarea unui videoproiector prin donatii de la sponsori; Responsabili: - prof.Cucu Luminita Dumitra, - prof. Padurariu Emanuela Tatiana, - Iuria Oana presedintele elevilor Clubului IMPACT, - Cotovanu Mihai vicepresedintele elevilor Clubului IMPACT, - Barsan Andreea-presedintele consiliului elevilor Colegiului Economic Administrativ. A4.Utilizarea laptop-ului in procesul invatarii; Responsabili: - prof. Budeanu Maria reprezentant Asociatia Parintilor si Cadrelor didactice, - prof. Padurariu Emanuela Tatiana team leder IMPACT; - prof.Cucu Luminita Dumitra team leder IMPACT; - Iuria Oana presedintele elevilor Clubului IMPACT, - Cotovanu Mihai vicepresedintele elevilor Clubului IMPACT, A5.Oganizarea si derularea unor activitati periodice de informare cu tematica fixata din problematica actuala a adolescentilor si a societatii; Responsabili: - prof.Cucu Luminita Dumitra team leder IMPACT; - prof. Padurariu Emanuela Tatiana team leder IMPACT; - prof. Horceag Elena coordontorul revistei scolare ECOURI din Colegiul Economic Administrativ Iasi, - prof. Ivanov Claudia reprezentant al Cadrelor didactice din Colegiul Economic Administrativ Iasi, - Cotovanu Mihai vicepresedintele elevilor Clubului IMPACT, A6. Promovarea proiectului: Responsabili: - prof. Budeanu Maria reprezentant Asociatia Parintilor si Cadrelor didactice, - prof. Padurariu Emanuela Tatiana team leder IMPACT; - prof.Cucu Luminita Dumitra team leder IMPACT; - prof. Hilote Elena team leder IMPACT; - Iuria Oana presedintele elevilor Clubului IMPACT, - Cotovanu Mihai vicepresedintele elevilor Clubului IMPACT, · Afisarea proiectului cu rezultatele acestuia si a pozelor realizate in etapele derularii acestuia pe: - site-ul Colegiului Economic Administrativ - Blogul Clubului IMPACT ECONOMIC; - site-ul Fundaţiei Noi Orizonturi - IMPACT; - reteaua sociala FACEBOOK; - site-urile sponsorilor; - site-urile partenerilor; · Forum pentru a promova proiectul si pentru a consulta publicul vizitator · Realizarea de materiale publicitare (afise, pliante, fluturasi, brosuri) care vor fi distribuite de catre membrii voluntari ai Clubului IMPACT vizand atragerea de parteneri si sponsori in vederea continuarii proiectului. · Realizarea diplomelor si adeverintelor - dupa derularea fiecarei activitati persoanele implicate vor dobandi adeverinte care sa ateste implicarea. · Informarea familiilor prin intermediul reprezentantilor Asociatiei Parintilor si cadrelor didactice asupra derularii proiectului si asupra importantei educatiei copiilor lor si atragerea acestora ca parteneri si sponsori la proiect. |
Parteneri, sponsori & donatori Menţionaţi ce parteneri v-aţi propus pentru proiect şi care este rolul/contribuţia fiecărui partener în parte. Partenerul poate fi reprezentat de şcoli, instituţii publice, organizaţii, grupuri informale care au un rol activ în proiect, se implică într-o activitate anume, au o contribuţie substanţială în proiect. Sponsorii sau donatorii sunt persoane fizice sau private care contribuie cu o sumă de bani în proiect sau cu produse, dar care nu se implică direct în activităţile proiectului. Adăugaţi şi contribuţiile în natură (jucării, cărţi, mâncare, cadouri, consumabile). Maxim 20-30 de rânduri. |
Parteneri imlicati in proiect: Unitate scolara: Colegiul Economic Administrativ Iasi Instituţii publice:I.S.J IASI Organizaţii: - Asociatia Parintilor si Cadrelor didactice de la Colegiul Economic Administrativ; - Consiliul Consultativ al Elevilor de la Colegiul Economic Administrativ; - Centrul de Prevenire si Combatere Antidrog Iasi; - Centru „Sf. Nicolae” Fundatia Solidaritate si Speranta Iasi Rolul/contribuţia fiecărui partener în parte: - Asociatia Parintilor si Cadrelor didactice de la Colegiul Economic Administrativ in diferite etape ale derularii proiectului, in oganizarea si derularea unor activitati periodice de informare cu tematica fixata din problematica actuala a adolescentilor si a societatii; - Consiliul Consultativ al Elevilor de la Colegiul Economic Administrativ in diferite etape ale derularii proiectului; - Centrul de prevenire si combatere antidrog Iasi pentru dispunerea unor materiale vizuale ce vor fi folosite pentru derularea activitatilor educative lunare; - Centru „Sf. Nicolae” Fundatia Solidaritate si Speranta Iasi pentru dispunerea unor materiale vizuale ce vor fi folosite pentru derularea activitatilor educative lunare; Sponsorii sau donatorii: - firme IT; - PIM xerox IASI; - Tipografia PIM IASI; |
Promovare şi vizibilitate proiect Vă rugăm să descrieti în detaliu modul în care doriţi să promovaţi si să faceti vizibile rezultatele proiectului în comunitate. Maxim 20 de rânduri. |
Echipa va promova proiectul facand vizibile rezultatele în comunitate prin afisarea proiectului cu rezultatele acestuia si a pozelor realizate in etapele derularii acestuia pe: - site-ul Fundaţiei Noi Orizonturi - IMPACT; - site-ul cadrelor didactice www.didactice.ro; - site-ul Colegiului Economic Administrativ; - reteaua sociala FACEBOOK; - site-urile sponsorilor; - site-urile partenerilor; Se va realiza un forum pentru a promova proiectul si pentru a consulta publicul vizitator in vederea realizarii si derularii si a altor proiecte de acest gen, pentru ca echipa sa identifice măsurile pe care le va lua pentru ca proiectul să continue şi după încheierea finanţării din partea Fundaţiei Noi Orizonturi Realizarea de materiale publicitare (afise, pliante, fluturasi, brosuri) care vor fi distribuite de catre membrii voluntari ai Clubului IMPACT vizand atragerea de parteneri si sponsori in vederea continuarii proiectului. |
Buget Vă rugăm să menţionati care este bugetul proiectului şi să adăugaţi ce resurse financiare vă propuneţi să obţineţi din partea Fundaţiei Noi Orizonturi sau din alte surse. Descrieţi pe scurt pentru ce categorii de costuri veţi folosi bugetul. Maxim 20 de rânduri. |
Bugetul proiectului: 300 de lire pentru obtinerea unui laptop si pentru realizarea activitatilor auxiliare proiectului: adeverinte, diplome, materiale auxiliare pentru curs. Resurse financiare pe care ne propunem sa le obtinem din partea Bristish Council, materiale promotionale ale organizatiilor si fundatiei Noi Orizonturi care sa prezinte sponsorilor colaborarea cu ei pentru realizarea acestui proiect. Alte surse financiare: - sponsorizarea firmelor de calculatoare pentru obtinerea unui video proiector; - Colegiul Economic Administrativ pentru punerea la dispozitie a laboratorului de informatica; - PIM xerox IASI pentru listarea materialelor promotionale ale proiectului. - firme IT; |
IMPACTUL proiectului/Implicarea membrilor în fiecare etapă a proiectului Vă rugăm descrieţi care este impactul proiectului pe termen lung. Descrieţi cum vă veţi împărţi sarcinile în cadrul echipei şi cum se vor implica membri clubului în fiecare etapă a proiectului. Maxim 25 de rânduri. |
Impactul proiectului pe termen lung este evident laptop-ul va fi utilizat în procesul invatarii si cel educaţional de elevii cu probleme financiare, dar si a elevilor fara probleme financiare pentru o donatie simbolica, donatii care vor fi folosite pentru cumpararea unui nou laptop si asigurarea continuarii proiectului. Sarcinile în cadrul echipei în fiecare etapă a proiectului sunt detaliate in anexa nr.1 si vizeaza urmatoarele activitati: A1.Cursuri de initiere in utilizarea a calculatorului A1.1. Cursuri de initiere A1.2. Concurs „Sunt fericit... am invatat !” A2.Achizitionarea unui laptop; A3.Achizitionarea unui videoproiector prin donatii de la sponsori; A4.Utilizarea laptop-ului in procesul invatarii; A5.Oganizarea si derularea unor activitati periodice de informare cu tematica fixata din problematica actuala a adolescentilor si a societatii; A6.Promovarea proiectului: |
Sustenabilitatea şi continuitatea proiectului Vă rugăm să menţionati care vor fi măsurile pe care le veţi lua pentru ca proiectul vostru să continue şi după încheierea finanţării din partea Fundaţiei Noi Orizonturi. Cel fel de activităţi aţi putea iniţia care să asigure resurse financiare pentru a asigura continuitatea proiectului: activităţi de fundraising, activităţi de antreprenoriat social, parteneriate stabile, etc. Maxim 25 de rânduri. |
Măsurile pe care le vom lua pentru ca proiectul să continue şi după încheierea finanţării din partea Fundaţiei Noi Orizonturi: - educationale: laptop-ul va fi utilizat în procesul invatarii si cel educaţional de elevii cu probleme financiare, - informationale: laptop-ul va fi utilizat în procesul informarii elevilor dupa tematica fixata in colaborare cu fundatiile si organizatiile acreditate in acest sens; - materiale: Activităţi de antreprenoriat social - donatiile care vor fi folosite pentru cumpararea unui nou laptop si asigurarea continuarii proiectului se pot obtine din: organizarea de cursuri similare si pentru elevii fara probleme financiare pentru o donatie simbolica; utilizarea laptopului si a videoproiectorului si in alte activitati pentru o donatie simbolica; atragerea fondurilor de la parintii din Asociatia Parintilor si cadrelor didactice in vederea derularii proiectului, accentuand asupra importantei educatiei copiilor lor si a rolului lor ca parteneri si sponsori la proiect. Parteneriate stabile – inchierea de parteneriate cu: - Asociatia Parintilor si Cadrelor didactice de la Colegiul Economic Administrativ in diferite etape ale derularii proiectului, in oganizarea si derularea unor activitati periodice de informare cu tematica fixata din problematica actuala a adolescentilor si a societatii; - Consiliul Consultativ al Elevilor de la Colegiul Economic Administrativ in diferite etape ale derularii proiectului; - Centrul de prevenire si combatere antidrog Iasi pentru dispunerea unor materiale vizuale ce vor fi folosite pentru derularea activitatilor educative lunare; Activităţi de fundraising - atragerea de fonduri de la institutii de stat, fundatii, organizatii, asociatii, firme accentunad asupra impactului asupra viitorilor absolventi facilitand astfel trecerea de la acumularea pasivă de informaţii de către acestia la învăţarea prin descoperire, dezvoltându-şi în acest mod abilităţile şi strategiile cognitive pe care le vor folosi şi adapta în diverse alte situaţii ale societatii noastre. |
Vă mulţumim!
Anexa nr.1 - Sarcinile în cadrul echipei în fiecare etapă a proiectului:
A7.Cursuri de initiere in utilizarea a calculatorului
A1.1. Cursuri de initiere:
Responsabili: prof.Cucu Luminita Dumitra, prof. Padurariu Emanuela Tatiana
A1.2. Concurs „Sunt fericit... am invatat !”
Responsabili: prof.Cucu Luminita Dumitra, prof. Padurariu Emanuela Tatiana
A8.Achizitionarea unui laptop;
Respnsabili:
- prof.Cucu Luminita Dumitra
- prof. Padurariu Emanuela Tatiana
- Cotovanu Mihai vicepresedintele elevilor Clubului IMPACT,
A9.Achizitionarea unui videoproiector prin donatii de la sponsori;
Responsabili:
- prof.Cucu Luminita Dumitra,
- prof. Padurariu Emanuela Tatiana,
- Cotovanu Mihai vicepresedintele elevilor Clubului IMPACT,
A10. Utilizarea laptop-ului in procesul invatarii;
Responsabili:
- prof. Budeanu Maria reprezentant Asociatia Parintilor si Cadrelor didactice,
- prof. Padurariu Emanuela Tatiana team leder IMPACT;
- prof.Cucu Luminita Dumitra team leder IMPACT;
- Cotovanu Mihai vicepresedintele elevilor Clubului IMPACT,
A11. Oganizarea si derularea unor activitati periodice de informare cu tematica fixata din problematica actuala a adolescentilor si a societatii;
Responsabili:
- prof.Cucu Luminita Dumitra team leder IMPACT;
- prof. Padurariu Emanuela Tatiana team leder IMPACT;
- prof. Hilote Elena team leder IMPACT;
- prof. Horceag Elena coordontorul revistei scolare ECOURI din Colegiul Economic Administrativ Iasi,
- prof. Ivanov Claudia reprezentant al Cadrelor didactice din Colegiul Economic Administrativ Iasi,
- prof. Buzac Tamara reprezentant al Cadrelor didactice din Colegiul Economic Administrativ Iasi,
- Cotovanu Mihai vicepresedintele elevilor Clubului IMPACT,
A6. Promovarea proiectului:
Responsabili:
- prof. Budeanu Maria reprezentant Asociatia Parintilor si Cadrelor didactice,
- prof. Padurariu Emanuela Tatiana team leder IMPACT;
- prof.Cucu Luminita Dumitra team leder IMPACT;
- prof. Hilote Elena team leder IMPACT;
- Cotovanu Mihai vicepresedintele elevilor Clubului IMPACT,
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu